fredag den 7. december 2012

Rudolf med den røde tud

Der findes bare SÅ mange skønne blogge, hvor inspiration kan hentes.
&
Forleden stødte jeg ved et tilfælde på bloggen Westmose, som havde 
en skøn lille hæklet Rudolf.
Ham måtte jeg bare forsøge at lave. 
Har sat mit eget lille præg på det, men opskriften på ham, kan i finde her.

Mit første forsøg kunne være bedre, men i får ham alligevel at se,
Har heldigvis garn til flere, for jeg synes den er herlig og sjov.

Han mangler stadig at få snor at hænge i, men det skyldes mit vægelsind.
Kan ikke helt bestemme mig for, om han skal pynte herhjemme eller
have *udstyr* på, så han kan hænge i en barnevogn.

Han er ikke ret stor.
Måler 4.5 cm fra baghoved til den røde snude.

Fyld til den lille fætter havde jeg heller ikke mere af og hvad gør man så,
når det stadig er *forbudt* at købe hobby-stuff :
En ny reservehovedpude, som stadig ikke var kommet i brug, fik lige saksen og det
lækreste fiberfyld har jeg nu masser af :))



Hav en rigtig dejlig dag.

-----------------------------------------------------------

Kl 15 fik hun sig bestemt. Det gamle Mosefund.
Nu hænger Rudolf fint på troldegrenen i stuen


13 kommentarer:

  1. Nej hvor er den sød... Jeg har også slagtet hovedpuder i desperation før. Sidste gang gik det ud over en sofapude, som desværre viste sig at indeholder fjer og dun. "Atjuuuuu" siger jeg bare. Min man kom hjem og fandt mig i et snevejr af fjer ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihh - ha Eline.
      Kan lige se det for mig. Dig med små dun stikkende ud af næse, øre og mund.

      Slet
  2. Der er super sød, og hvor er det kreativt tænkt med den hovedpude :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, jeg synes også den er ret sød.
      Nu har den fået snor på og hænger fint i min troldegren

      Slet
  3. Ej! Hvor nuttet!
    Ham vil jeg også have C")))
    Knus og dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha....
      Bare der var flere timer i døgnet. Så fik du fluks en,
      men lige nu strikker jeg sokker til din søn.
      Jo jo...har fået begyndt.
      Knus til dig, du gæve kvinde og veninde

      Slet
  4. Du har ret i der findes et hav af skønne blogge og inspiration er der nok af. Hos mig kniber det mere med tiden - for der er bare så MEGET jeg gerne vil lave, men ham her Rudolf, han er skøn og synes det er fint med den hæklede kant rundt om gevirene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg ønsker også nogen gange, at jeg var en blæksprutte.
      Så kunne jeg arbejde på flere ting samtidigt :)
      Tak.. Ja, jeg synes også den sorte kant gav det sidste.
      Smil fra Tove

      Slet
  5. Hvor er den da bare skøn !
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Mona.
      God weekend smil herfra

      Slet
  6. Åhh hvor er han bare SKØN! Ville ønske jeg kunne hækle, men indtil videre er det kun blevet til en sølle grim sløjfe, og har ikke tålmodighed til et større projekt. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tenna.
      Giv ikke op. Du skal nok komme efter det.
      Jeg har øvet mig i mange år og kan bestemt ikke mestre det endnu.
      Kniber det med at forstå en hækleopskrift, finder jeg ret tit hjælp på you tube via engelske søgeord.
      Morgen hilsner fra Tove

      Slet
  7. Han er da bare perfekt Tove og rigtig god ide med den kant du har givet ham. Selvfølgelig skal der en mere til, rensdyr har det bedst i flok :)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.