tirsdag den 16. april 2013

Dragspelsbasker 1. forsøg

Godmorgen.

Har lige for få min. siden, hevet min første Dragspelsbasker af pindene.
( Har ikke fået hæftet ender eller vasket den endnu. )

Sukker dybt... den er for lille til mit hoved og jeg må sande, at 
Babyalpakkaen, som jeg har strikket den i, er af det tyndeste til den,
hvis jeg skal have en selv.... så en ommer bliver det, 
for jeg er stadig vildt forelsket i modellen.

Meget enkelt at lave, men jeg skulle dog *opdrage* mine fingre til at strikke
på rundpind med korte spidser.... Fik da helt krampe i begyndelsen.

Den passer garanteret fint til et barnehoved.

Modellen er designet af Ebba Stålhandske og jeg har købt
mønsteret på denne hjemmeside.





MEN...en ommer må vente.
Foråret er over Danmark og min have råber på førstehjælp.

Et par år er den blevet forsømt pga dumt bevægeapperat
og
jeg er stadig ikke ret hurtig, men lidt kratteri må også hjælpe,
på den meget forsømte tidligere hundehave

Hav en smuk dag.





6 kommentarer:

  1. Hej Tove

    Øv med øv på, men nu ved du hvordan den skal strikkes og mon ikke der findes et hoved derude, der vil blive glad for huen? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tulle Momsemor

      Jo, der skal nok være et bette pigehoved et sted, som den passer
      og nu har jeg jo et påskud ..læs overspringshandling, for ikke at være alt, alt for flittig i haven :), for jeg VIL bare ha sådan en hat.

      Smil

      Slet
  2. Kjempefin lue du har strikka! Denne blir nok noen glad for.

    Ha en strålende dag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Ingunn.
      Det er nemlig en mægtig fin hue model

      Slet
  3. Fin. Den er blevet rigtig flot.
    Du skal nok nå at få lavet en i en større udgave, inden du skal til at bruge hue igen :-)
    Knus og go´ dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Pia :) jeg er også ret sikker på, at jeg når at få en lavet, før det bliver hue-vejr igen.

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.