mandag den 24. december 2012

Julekort fra Tullehuset



Rigtig glædelig jul til alle, som kigger forbi.


Håber alle får den juleaften de ønsker, med en masse nærvær, omsorg for hinanden 
og fuld af kærlighed.

Juleånden er over mig og de samme tanker, som altid dukker op, er her igen.

Julen er, for mig, en tid med reflektioner, & et stort mix  på følelses -registeret af :
minder, glæde, ydmyghed, taknemlighed, sorg og savn.

Iaften skal jeg holde en meget stille og rolig juleaften, sammen med
nogle mennesker, som står mit hjerte meget nær.

Det glæder jeg mig rigtig meget til, da det holdes helt i den ånd,
som jeg værdsætter og holder meget af = enkelt og uden gaveræs.

Jeg skulle bla stå for ris ala mand og den er nu så langt i sin fremstilling,
at den står til afkøling udenfor i den store snedrive, som har lagt sig i min indkørsel.
Sneen kan lige så godt gøre lidt gavn, før jeg giver mig til at flytte den
eller den...skriver hun håbefuldt, helt smelter, før bilen skal ud og trille.


Ups... Strøsukker havde jeg ikke noget af, så nu håber jeg da, at de sukkerknalder jeg smed i,
for at søde, er smeltet *SS* før afkølingen.

----------------------------------------------------------------

Jeg nåede også at få lidt samvær med mine børn, før de drog til *Langtbortistan*
og vi havde nogle hyggelige timer. Dejligt.

Jeg kan stadig trække på smilebåndet over nogle få ord, som faldt fra min mellemste søn.

" Mor, nu må du altså ikke tabe dig mere, for ellers ligner du ikke længere en rigtig Bedstemor "

Og nej, det er ikke alene de ord, som får mig til at smile, men jeg synes det er så
sjovt, at de skal komme fra ham, da han.... som helt lille sagde noget lign. på en gåtur ved juletid.

Den gang lød det sådan her : "Se Mor, der går en rigtig Bedstemor"

Her måtte jeg så lige ind og spørge til, hvad han dog mente med det ?

"Jo, hun er rund og blød, som Bedstemor "

Jamen, siger jeg. Din farmor er tynd, 
men hende holde du da også af på samme måde, som Bedstemor? ?

"Jo, jo... det gør jeg da, men det gør ondt at sidde hos hende 
og hun er slet ikke dejlig blød at putte sig ind til"

Note til mig selv : Må huske at spørge ham, om han selv husker den ordveksling ?

Julehilsner fra Tullehuset.

9 kommentarer:

  1. og en glædelig jul til dig og dine

    SvarSlet
  2. Dejlige tanker.
    Ved ikke hvad der lige er med størrelsen af bedstemødre ;-)Men det samme sagde min kusine til vores bedstemor. Tab dig ikke mere. For så er du ikke en rigtig bedstemor Thi-hi!
    Rigtig dejlig jul til dig og dem du skal være sammen med
    Kæmpeknus Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha ha.... ja, så kunne jeg da få den, for alt besværet, meeeeen jeg har nu ikke tænkt mig at lægge vægt på igen, bare for det.

      Og tænk, at flere mener det samme, som min søn.

      Vi ses lige pludseligt Pia.

      Slet
  3. Så fint skrevet :o) En Glædelig Jul til dig og dine.
    Mange Tanker & Knus her fra.

    SvarSlet
  4. Rigtig glædelig jul til dig og dine
    hilsen Mona

    SvarSlet
  5. Mens kæresten er ved at lægge sidste hånd på julemiddagen, suser jeg ind og ønsker dig GLÆDELIG JUL :))))

    SvarSlet
  6. Morsomt å lese! God jul fra Norge! Her har vi masse snø og kuldergrader, ro og fred og varme i ovnen.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlet
  7. Kære dig
    Jeg håber at du ikke sidder fast i snedriven men fik en smuk juleaften - tak for dine ønsker til alle og håber du selv kunne mærke de tanker der strøg din vej?
    Det kan godt være at du er ved at være for slank til at være en "rigtig" bedstemor - men så kan jeg til gengæld fryde mig over at være HELT perfekt ;)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.