torsdag den 6. december 2012

Mosekonen juler


Lidt julerier gøres der i fra min side.

Har fået foræret nogle store troldegrene og de er nu hængt op i et hjørne af stuen,
men pynt til dem, havde jeg ikke meget af, så jeg måtte finde på noget.

Selvfølgelig lavet af det jeg har, da jeg stadig ikke *må* købe hobbysager.
Det er foreløbig blevet til stjerner af gavepapir 
og et enkelt hæklet snefnug.

Den gav mig en smule problemer. Ti tommelfingre og hæklenål 1,75 går ikke super godt sammen. Den er stivet med stryge stivelse for at holde formen bedre.

Hækle opskriften var med Femina, som jeg købte for et stykke tid siden.


Der vil komme flere snefnug og stjerner til, da jeg vil lave lidt hver dag, til jeg synes grenene
er nogenlunde pyntet. Vil også skære lidt pynt i karton.
Desuden har jeg hængt en lille lyskæde på med engle.

Farverne er sådan, fordi jeg ikke havde andet, men det er fint for mig.
GRØN for håb, LILLA for fordybelse, taknemlighed, ydmyghed, SORT for forandring, RØD for kærlighed, omsorg og HVID for renhed/ærlighed og oprigtighed
:) Er min egen fortolkning af nogle farver

I skal også lige se en af mine engle, da jeg synes den er så sød.
Fik 2 foræret af en bekendt for nogle år siden, som hun selv havde lavet.
Er hun ikke bare sød med fletninger og perlekrans :)


Nisser er der også kommet lidt op af og resten kommer frem idag.

Men drillenisser har jeg også besøg af.

Min pc driller af h-til og ny vandhane måtte der til i badeværelset.

Spændende hvor meget der skal gå i stykker her i dec :)

Min julegive away, kan i stadig nemt nå at deltage i.

Klik på billedet og det indlæg vil dukke op.

Jule give away på siden her

Hav en rigtig skøn dag derude




3 kommentarer:

  1. Fedt med lidt farveknald på julepynten :)

    SvarSlet
  2. Så nyyyydelig heklet julepynt.
    Det ferdige resultatet er verdt hekling med tynt garn:)

    Ha en fin adventstid!

    SvarSlet
  3. Hold da op frue! Kom du godt nok ned i en 1.75! Det er sejt og dit snefnug er bare så smukt! Alle farver kan bruges til jul - jeg syntes det er dejligt når man se andet end de traditionelle julefarver :)
    - og englen? Hun er da bare for fin!

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.