søndag den 26. maj 2013

Hjælp-mig-med-at-hjælpe-andre-give away

Jeg har brug for hjælp og jeg håber, der evt er nogen ude i blog-land, som 
vil hjælpe mig med at hjælpe andre.


Lån og del gerne billede + link hertil.
Foreningen Møllen's venner holder hvert år en Skt.Hans fest for tidligere klienter + pårørende på Møllen
Møllen er og bliver noget helt særligt for mig, da de formåede at hjælpe mig ud af et blandingsmisbrug.
( piller og alkohol )

Det er bare så hyggeligt, hjertevarmt og stort, at møde så mange glade, taknemlige mennesker,
der har fået et helt nyt liv.'

Ved samme lejlighed, gøres der et stort stykke arbejde for at
samle penge ind til foreningen Møllen, så de på den måde kan hjælpe alkoholikere i behandling
eller evt deres familie på pårørende kurses, som ikke selv har midlerne hertil.

Jeg skal derud i år med en bette bod, hvor jeg skal sælge til fordel for 
Foreningen Møllens venner, som jeg også selv har siddet i bestyrelsen af , i en periode.
&
Jeg vil blive utrolig glad, hvis nogen i blogland vil bidrage med ting til min bette bod,
hvor alle pengene går ubeskåret til foreningens arbejde.

Alt kan bruges. 
Hjemmegjort, stort, som småt eller andet godt fra gemmerne.

Jeg har fundet disse bøger i gemmerne, som evt givere kan vinde/få,
som tak for hjælpen

Vælg mellem :
1. En gammel strikke/hæklebog med 47 opskrifter i 
2. Flere hæklede dyr. Helt ny bog, da jeg ikke selv har brugt den
3. Hæklede dyr..også helt ny, da den aldrig kom i brug.

Hvis nogen gerne vil bidrage og hjælpe mig med at hjælpe andre, skrives der en kommentar herunder
med ønske om, hvilken bog der deltages om og deltager bliver noteret med 1 lod på det ønskede,
når gaven er landet hos mig.........inden d. 14. juni.

Da jeg skal derud d. 15., vil det være en stor hjælp, hvis der sættes prismærke på gaven.

Skriv mail til mig, for at få adressen til : mosekonen1958@gmail.com

Alle gaver vil blive fotograferet og vist frem her på bloggen med link til jeres blog.

Tak til de af jer, som læste det hele og TAK på forhånd,
til alle, som evt vil hjælpe mig.

Hav en fortsat god dag og herunder lidt billeder fra den gamle strikke/hæklebog.







46 kommentarer:

  1. Kære Tove, sikke dog en god ide at hjælpe på den måde :-)

    Skal tingene være hjemmelavet? Eller må det godt være feks bøger eller andre købte ting, som man kan undvære til det gode formål?

    Kram fra
    Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise.
      Alt kan bruges og det behøver ikke være hjemmelavet.
      Knus fra Tove

      Slet
    2. Kanon godt Tove :-)

      Så rydder jeg op i mine gemmer og får lavet en pakke til dig :-)

      Kram fra
      Louise

      Slet
    3. Åhhh det lyder godt Louise.
      Er der ikke en af bøgerne du vil deltage i lodtrækningen om ?

      Knus Tove

      Slet
    4. Nej Tove, jeg hækler og strikker ikke, så andre vil kunne få mere glæde af dine fine bøger :-)

      Slet
  2. Jeg tror også, jeg kan finde lidt til dig.
    Ingen lodder, tak.
    Strikkebogen har jeg ejet siden begyndelsen af 70'erne (kan det passe, det var en slags abonnement?) og dyrene får jeg ikke lavet, ved jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange, mange tak Ellen. Hvor er det sødt af dig.
      Jeg ved ikke hvor bogen stammer fra, da det er et genbrugsfund, men du har nok ret i, at det kan være fra et abonnement, da der står nr 6 på denne.

      Smil fra Tove

      Slet
  3. Jeg vil også gerne bidrage med et par pakker, jeg skriver en mail til dig :o)
    Flot initiativ :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Isa.

      Mail er sendt og tusind tak.
      Jeg sidder da helt og får tud i øjnene over alles hjælpende bidrag.

      Mange hilsner fra Tove

      Slet
    2. Isa.... Glemte at spørge til, om du ikke vil deltage med et lod om en af bøgerne ?

      Slet
    3. Har modtaget mail :o)
      Jeg vil da gerne deltage med et lod.
      Ha`en dejlig aften

      Slet
    4. Isa sætter 1 lod på den lille uldne = nr 1
      Har jeg fået at vide via mail :)

      Slet
  4. Jeg deltager naturligvis gerne, men det der med at sætte pris på ....... uha det er ikke nemt ....

    Jeg skriver lige til dig, og så samler jeg de kommende dage nogle (forbåbentlig) gode salgbare ting og sager :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ps. Jeg kan jo DESVÆRRE ikke hækle, så ingen lodder til mig :)

      Slet
    2. Åhhh hvor er det altså bare flot.
      Glad er jeg og meget spændt på at se, hvad du fnder i gemmerne.

      Slet
  5. jeg skal nok finde noget til din bod. :o)
    vinder jeg, er jeg mest interesseret i strikkebogen - men de hæklede dyr har også interesse.
    mvh MOna

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange, mange tak Mona..

      Jamen, jamen...det her er bare så stort, at i vil hjælpe mig.

      TAK

      Slet
  6. Hej Tove

    Jeg har postet dit opråb på min blog og vil gerne "donere" til et godt formål. Hvad det bliver og hvor meget ved jeg ikke endnu - hvis jeg lover for meget bliver jeg bare stresset - men noget skal der nok komme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tulle Momsemor.

      Du kan lige vove på at få stres over det. Dit helbred er vigtigst, men skulle du få tid, lyst og overskud, tager jeg imod med kyshånd, da Møllen og Møllens venner ligger mit hjerte meget nær og betyder rigtig meget for mig.

      Har du ikke lyst at være med i lodtrækningen om en bog?
      I så fald hvilken?

      Slet
    2. Tulle Momsemor sætter 1 lod på flere hæklede dyr = nr 2
      Har jeg fået oplyst via mail :)

      Slet
  7. Kirsten Bille Mikkelsen27.05.2013, 11.46

    Hej Tove. Jeg tror da også jeg kan finde noget at bidrage med. Kærlig hilsen Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejjj Kirsten
      Hvor er det dejligt. Tusind tak skal du have.
      Vil du ikke deltage i lodtrækningen om en af bøgerne?

      Smil fra Tove

      Slet
    2. Kirsten Bille Mikkelsen29.05.2013, 15.54

      Jo, jeg vil gerne deltage i konkurrencen. Jeg vælger nr 1, en strikke/hæklebog. :)

      Slet
    3. Jeg har sat dig på med et lod Kirsten på nr 1
      Hils bag dig og god aften

      Slet
  8. Jeg sender en mail, tænkte at sy lidt sommer tøj i børne str hvis det kan bruges?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære SuperPrinsesse.
      Alt kan bruges, da det er en familiedag, hvor deltagerne er i alle aldre.
      Tusind tak på forhånd og jeg har svaret på din mail.
      Mange hilsner fra Tove

      Slet
    2. Superprinsessen sætter et lod på hæklebog nr 3.

      Slet
  9. Jeg vil også gerne hjælpe. Tænkte om jeg ikke kunne tage tingene med til dig på søndag. Prisen er godt nok svær, kan du lokkes til selv at sætte det på de ting jeg kommer med??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tanja.
      Mange tak skal du have. Det er bare så skønt, at du vil hjælpe.
      Jo da. Du må gerne tage det med på Søndag. Glæder mig bare så meget.
      Smiler... Jo, jeg kan fint sætte pris på, men vil nok vride mig et par gange og finde det svært, at sætte et beløb på en andens arbejde.

      Tanja... Vil du ikke have et lod med om en af bøgerne og i så fald, hvilken bog?

      Ses på Søndag

      Slet
    2. Det jeg tager med at nok hovedsageligt ikke hjemmelavede ting. Så du sætter bare den pris du tror du kan få. Det er mere vigtig at få lidt penge ind, end at stå tilbage med en masse ting. æ
      Jeg glæder mig også rigtig meget, og har faktisk også lidt sommerfugle i maven :)
      Jeg vil gerne have et lod til bog nummer 3 :)

      Slet
    3. Intet går til spilde Tanja af de gaver jeg får med.
      Bliver de ikke solgt alle sammen denne gang, bliver de sat væk på Møllen og gemt til deres julefest-julefamilie komsammen, hvor det igen bliver fundet frem.

      Ja, jeg har også sommerfugle i maven. De flakser lystigt omkring, men jeg er også ret sikker på, at de falder til ro hurtigt, når vi har hilst på.

      Slet
  10. Annette Lyngsø29.05.2013, 10.07

    Hvor er det bare et godt initiativ. Min kusine og jeg vil rigtig gerne hjælpe. Vi har selv haft det tæt på livet, og ved hvor stor en forskel det gør, at få den rigtige hjælp.

    Jeg vil fluks sende dig en mail.
    Mvh Annette
    (sjiek2002@hotmail.com)

    SvarSlet
  11. Tusind tak Annette og kusine.
    Jeg er altså totalt overvældet over den flotte respons og hjælp der gives.
    SÅ stort, at ord ikke længere kan finde vej til tastaturet.
    TAK
    Hilsen Tove

    SvarSlet
    Svar
    1. Annette og kusine vælger at sætte et lod på Den lille uldne ( 1 ) og hæklebog ( 2 )
      Tak Annette og Kusine :)

      Slet
  12. Jeg er helt klart med her .. jeg sender dig en lille pakke som jeg kan donere og ville rigtig rigtig gerne vinde enten nr 2 eller nr 3 - hæklede dyr ville passe rigtig godt i min julehjælp indsamling :)

    Kig gerne med på min blog og facebook

    www.spuurspot.blogspot.dk

    https://www.facebook.com/groups/496510730399380/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej June.
      Hvor er det bare sødt af dig og jeg vil helt sikkert kigge forbi dig.
      Følger dig alledere på FB og via den, din blog.
      Hækler feks lige pt bedstemorfirkanter til en taske, som du har vist på din blog.

      Tusind tak

      Slet
  13. Jeg vil gerne støtte dig. Jeg kigger i gemmerne og laver måske også et par ting. Skriver lige en mail til dig. Tænkte jeg kunne lave lidt maskemarkører.
    Jeg vil gerne vinde den gamle strikkebog, da jeg i forvejen har hæklebøgerne.

    Kh Annemari

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annemari.

      Ihh hvor er det flot. Tusind tak skal du have.

      Jeg er overvældet over al den godhed der findes i blogland og jeg glæder mig til at sætte det hele frem i boden samlet, så gæster + Møllens venner kan se, hvad der er givet til dem.

      Du har fået et lod med i puljen om strikke-hæklebogen

      Mange hilsner fra Tove

      Slet
  14. Dejligt med mennesker der tænker på andre i en vanskelig situation.
    Jeg støtter gerne med noget hjemmelavet.
    Jeg har været alt for effektiv i det sidste og drukner snart i ting her hjemme. Smiler.
    Har sendt dig en mail.
    Deltager gerne i din giveaway :-D
    Hvis jeg vinder ønsker jeg bog nr 2.

    Jeg har dem alle sammen. Men hvis jeg vinder giver jeg bogen videre til et andet godt projekt jeg vil støtte.

    Kig gerne forbi min side på fb: Made By Jenny
    Jeg har osse en blog: Jennyshk.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jenny.

      Tusind tak, siger jeg på Foreningen Møllens venner.
      Det er bare så stort, med al den villighed og hjælpsomhed, der er i blogland.

      Du har fået et lod med på bog to og rigtig skønt, at også du påtænker på andre, hvis du skulle vinde.

      Jeg kigger forbi, da jeg vist ikke kender din blog og vil meget gerne *møde* nye

      Mange hilsner fra Tove

      Slet
  15. Fantastisk initiativ søde :)

    Som jeg allerede har skrevet til dig på mailen, så er der sendt en pakke af sted til dig i dag med ugler og andet fra gemmerne ;) håber det hele bliver solgt og giver gode penge i kassen :)

    Jeg satser på at kunne sætte Mutti i gang med hæklerierne hvis jeg skulle være en af de heldige og krydser fingre for at vinde inten bog nr 2 eller 3 ;)

    Smil fra Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have og tusind tak for gaverne.
      Det glæder mit gamle hjerte.

      Jeg har sat dig på bog nr 2 med dit lod.

      Rigtig god aften Karina

      Slet
  16. Min søde Tante strikker til formålet og vil gerne deltage i lodtrækningen om bog 1.
    Hun kunne bare ikke selv få en kommentar lagt ind :)

    SvarSlet
  17. Omtanke og næstekærlighed, er det første jeg jeg kom til at tænke på da jeg så dit indlæg.
    Lidt er afsendt og jeg krydser fingre for en dejlig dag til jer som ved boderne på lørdag.

    Jeg vil gerne deltage i lodtrækningen om bog nr. 1

    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh hvor er du sød og tak for de fine ting du har sendt.
      Du har fået et lod med i lodtrækningen om bog 1 :
      Kæmpe kram sendes retur :)

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.