onsdag den 15. maj 2013

Tak for uld .....gave færdig

Godmorgen derude.

For nogle uger siden, gav en gavmild landmand/fåreavler mig en pose uld fra sine får.

Jeg aner ikke hvilken race han har, men for mig ser det ud til at være helt alm får.

Nu har jeg spundet lidt i ulden og fremstillet en lille 
"Tak-for-uld-hilsen"
til hans kone.

Garnet er det tyndeste jeg endnu har fremstillet
og disse pulsvarmere er strikket på pind 3 1/2 over 64 masker.
Samlet vægt er 40 gr.
&....
når jeg selv skal sige det....mega bløde med fin lækerhedsfaktor.
Nu håber jeg modtager bliver glad for dem.

Jeg spinder stadig i råulden og vasker først garnet, når det tages af haspetræet.
Spændende hver gang, hvordan ulden folder sig ud, hvor meget den rejser sig
og om det nu skulle være i balance denne gang c'', )


Regnvejr..... er det lige nu her, men jeg håber virkelig på opklaring senere,
da min have råber efter mig og ukrudtet lider af vokseværk.

Hav en skøn, skøn dag derude


12 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte.
    Jeg tvivler ikke på at den heldige modtager bliver glad for dem;)
    God ide med den halv tommeltot,så sidder de bedre.

    Knus og kram herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have.
      Ja, den litte *tot* gør netop, at den sidder super godt.
      Jeg er selv vild med at bruge dem.

      Slet
  2. Hun kan da ikke andet end blive glad Tove, hvor er de dejlige og så af deres egne får :)
    Det må altså være en spændende proces at starte med den rå uld og så ende med noget smukt og brugbart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også ret sikker på, at landmand + kone bliver glad.
      Har stikket et pandebånd/ørevarmere til manden i samme garn, men de var pakket ind, før dette tullehoved kom i tanke om at tage billeder :)

      Slet
  3. Hvor er det cool at spinde sin egen uld... det ville jeg ønsake jeg en gang kom til...'
    Jeg må desværre melde fra Blog-dagen/krea-dagen... min mentale tilstand er noget ustabil for tiden... jeg kan ganske enkelt ikke overskue det...
    Håber at kunne være med en anden gang...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  4. Øv da.
    God bedring og skriv endelig, hvis du får det bedre og har lyst til at være med.

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare flot. Jeg synes det er så imponerende at en stak beskidt nogle gange ret ulækkert uld kan blive til noget så smukt og lækkert :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tanja. Ja, det er lidt sjovt nu, hvor jeg begynder at have en lille bitte smule tag om det, men du har ret. Noget uld kan virkelig være beskidt og kræver først hård sortering.
      Vask må jeg også til at lære, for ulden fra Såne fårene er altså for beskidt og fedtet.

      Slet
  6. Nøj de er flotte. Modtageren bliver helt sikkert glad for dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina. Ja, modtager blev meget glad for dem og jeg må hente uld til næste år, hvis jeg skulle komme til at mangle. Skønt

      Slet
  7. Vil altså bare lige sige at det er helt utroligt, hvad der kan komme ud af en uldtot :o)
    En Skøn ~ Herlig aften til dig.
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker mange gange og smiler.
      Knus retur til dig

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.