søndag den 22. januar 2012

Langtidsprojekt

God herlig søndag morgen.

Havde en lille plan om at gå igang med noget patchwork og ville starte småt,
da jeg kun har leget med dette en gang før.
Et barnetæppe til min førstefødte, som aldrig blev færdigt 

Derfor skulle det første være småt og jeg ville forsøge mig med en sansebold,
men af forskellige grunde, havde jeg bare ikke nogen femkant til dette.
Så blev det
et tæppe istedet for. Hvor stor ved ingen. Heller ikke jeg,
men mon ikke det bliver lige så stort, som min tålmodighed i patchwork

Sekskanter er tegnet, klippet osv og der er begyndt.


Herunder er farverne, som jeg indtil nu har valgt,
men der er heldigvis altid plads til meningsskift og andre farver kan tilføjes.

Jeg satser på blomster, som skal lægges på en bundfarve, men hvilken ved jeg endnu ikke.
Nu kører jeg bare derudad med at tegne op, klippe og ri.



Og det der med at ri i pap?
Min nål synes ikke den skal ramme finerbøl hver gang og AV for den da..
Har nogle skæve fingre :))
Derfor blev der lavet en fingerbølsforlængelse af et stykke cykelslange.
Tosset ser det ud, men det funker.

Igår fik jeg besøg af min gode veninde.
Hun havde samlet kaffeposer til mig.
Er den ikke bare flot?
Nu er det vist snart tid for taskefletning igen...

UHA, hvor kunne jeg godt bruge flere timer i døgnet, men sådan hænger
tingene jo heldigvis ikke sammen. Ting, Tager, Tid

OG lige om lidt er det tiden for, at mine hunde skal lufte mig.

God dag derude

3 kommentarer:

  1. En fantastisk dejlig lørdag!
    Tak for den
    Go´ søndag. Knus Pia

    SvarSlet
  2. Hej,
    Hvis du vil undgå at skulle ri i pappet, kan du her: http://allmomasquilt.blogspot.com/search?updated-min=2010-01-01T00:00:00%2B01:00&updated-max=2011-01-01T00:00:00%2B01:00&max-results=50 se hvorledes du kan ri stof på en hexagon uden at skulle stikke ned i stoffet. Papperne er også nemme og hurtige at fjerne igen.

    Hilsen Pia

    SvarSlet
  3. Ej hvor er det smart. Tak skal du have.
    Det vil jeg helt sikkert bruge ved de kommende sekskanter.

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.