søndag den 29. januar 2012

Genbrugsgave, shop amok i genbrug og hos min stofdealer

Ihhh sikke en dejlig dag det har været.
Startede med kaffe og rundstykker hos min ældste søn og svigerdatter,
hvor vi hyggesnakkede et stykke tid.
Og jeg igen fik chancen for at *klappe* den flotte mave, som bærer mit første barnebarn.

Min svigerdatter havde nogle poser til mig fra hendes mor,
som indeholdt alverdens genbrugsguld.

Efter kaffen tog svigerdatter og jeg en smut ned i byen, hvor begge genbrugsbutikker blev besøgt.
Sluttede turen af hos *min* garn og stof dealer, hvor vi også gjorde nogle gode fund.

De spændende poser fra svigerdatters mor

 Indhold i første pose

Indhold i 2 pose før sortering

Efter sortering

De mindste og tyndeste rouleauvendere jeg nogensinde har set.

Er ikke sikker på hvad det har været, men er helt sikker på det er skildpadde.
En skam de er gået i stykker, men gemmer dem nu alligevel, da jeg måske kan slibe, bore, save over osv
Finde anvendelse til dem, for de er bare smukke.



Disse stofrester var også med i gaven fra svigerdatters mor.


Genbrugsfund


Stof fra min stof dealer.


Også stof fra samme, men fundet i restekassen til næsten ingen penge

Lidt af de knapper vi også fandt hos ham.
Desværre drillede mit camera så meget, at jeg opgav at tage billede af
de fine børneknapper vi også fandt.

5 kommentarer:

  1. Sikke fine ting og sager du har fået, fundet og købt - er helt vild med særligt stoffet med bamser på, samt det brune med små blomster ;-) og alle knapperne, de er fantastiske - elsker bare genbrugsguld :-)
    Og hvor lyder det som en rigtig hyggelig dag med søn og svigerdatter :-)
    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Tak. Ja, det er helt fantastisk, hvad man kan være heldig at finde.
    Det brune stof med små blomster er en dug, men regner med at sy *mumle-bukser* af det. Udtrykket er lånt af min svigerdatter :)
    Og herlig tur vi havde. Det der skulle være en smut tur, tog os flere timer
    og min søn begyndte at undre sig, for så lang tid kunne det da ikke ta' !?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, ja sådan kan det gå - tiden render hurtigt når man smutter i genbrug og i stofbiksen - jeg kan i hvert fald hurtigt bruge et par timer på sådan en tur ;)

      Duge er gode stofkilder, fandt selv et par fine duge sidst jeg var i genbrugen, samt flere meter helt nyt stof i alt 40 kr :) men er helt vild med din, den minder mig lidt om en min mor har slidt helt op ;)

      Slet
  3. Sikke skønne ting der var i poserne :) De små rouleauvendere tænker jeg om de er til at samle masker op med på strikkemaskine? Måske, for jeg har nogle, som ligger i kassen til strikkemaskinen..

    SvarSlet
  4. Tak Gitte. Ja, det er da et godt bud på brugen af dem, for jeg har sørme aldrig set dem så små

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.