torsdag den 26. januar 2012

Kulde, brænde og morgensummeri

Dagen idag, er en virklig kold en af slagsen.
Det kan da godt være, at der ikke er helt så mange - grader, som igår,
men vinden gør, at det føles hammer koldt udenfor.
Derfor vil det meste af dagen idag blive brugt på indendørs sysler,
men brænde skal der dog hentes og hundene lufte mig.


Under en mindre oprydning igår, fandt jeg ringe fra tidligere drømmefanger fremstilling.
Det skal vist liiiiige prøves igen. Jeg synes det er så hyggeligt og sjovt, at kunne sætte +
lægge sit eget præg og spirituelle tanker i den slags.+ en masse positiv energi

Billedet der er lagt ved dette indlæg, er af en helt lille en ( 5 cm i diameter ), 
som jeg for år tilbage lavede 
på en rund ørering og blev brugt til en lille piges barnevogn.

Bliver den næste jeg laver god og pæn nok,
vil jeg bruge den som give away på siden her, når jeg igen kan smide et år på min alder i marts :)

Drømmefangere er sjove og meget givende at lave efter min mening.
Især dem, som bindes på og af naturmaterialer. Der er nemlig ingen regel om,
at de skal være runde. Skæve pinde kan sagtes bruges og giver et rustikt udseende.

Det vigtigste i en drømmefanger er : Nettet, fangarmene og de ting, som sættes på.

De bedste oplevelser jeg har haft ved at lave personlige drømmefangere er,
at jeg kan gå en tur i naturen og samle de ting ind, som på mærkværdig vis
*taler* til mig og bare må med i den drømmefanger.
Det kan være et tomt sneglehus, en køn sten, en krum lille pind,
lille grankogle, flotte fjer osv osv.

Brænde ?

Jeg bor i et meget lille hus, som kun har elvarme.
Den elvarme vil jeg ikke bruge mere end højst nødvendigt. 
Bruger kun den elradiator, som er på badeværelset. 
Resten af huset varmes op ved hjælp af min lille brændeovn.
 Derfor arbejdes der dagligt i brænde om vinteren
og løbende over hele året, for at være forberedt på kommende vintre.

Nu har jeg vænnet og tilpasset mig det liv, men det tog mig da lidt tid at blive dus med øksen,
optænding og hvad det fører med sig...sådan en brændeovn, 
MEN
nu vil jeg nødig undvære det. Hygger mig gevaldigt med turen i brændeskuret,
at svinge øksen og være forberedt til daglige optændinger.

Imorgen ?

Får jeg min lille bitte bil hjem igen.
Den har været ude på skrammer og måtte lige en smut forbi auto-opretteren,
som ved samme lejlighed syner dytten, da den snart skulle det.

Det er ren luxus for mig at have en bil.
Har ikke haft en i rigtig mange år, da der ikke var penge til en sådan, da jeg blev skilt i 90.
Der blev slidt nogle cykler op, da mine drenge var små :)
Bilen jeg har nu, er en ældre dame, men hun kører stadig fint og jeg fik hende
da min mor døde, som en del af bodelingen.

Så et stjerneskud ?

Da jeg var udenfor her til morgen, så jeg et mega flot stjerneskud
og selvfølgelig blev der sendt et ønske afsted.
Jeg har ikke mange ønsker, som ikke er ren luxus, men et har jeg for fremtiden og mig selv.
Det er, at jeg ALDRIG kommer til at overleve nogen af mine børn 
og det samme ønske har jeg for alle forældre.

NÅ... slut med summerierne og ind med mere mokka, 
før vi alle lister ud i kulden.

Hav en rigtig god dag derude.







1 kommentar:

  1. Herligt med lidt morgensummeri :) det kan vi alle have brug for ind imellem ;)

    Er for vild med dine drømmefangere - især at du også laver dem i lille udgave - tror bestemt du får en bestilling herfra når vi har fået sat begge ungers værelser i stand - lige nu falder pudset ned at væggene hos Luna og tapetet hænger i laser inde hos Magne :-S men sådan ser hele huset jo ud, så hvad pokker, vi kan heldigvis hygge os alligevel ;-D

    Kh Karina

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.