søndag den 4. august 2013

Give away

Vinder er fundet :)

Søndag d. 13 maj, var jeg så heldig, at være med ude og
opleve en fåreklipper i aktion
og ved samme lejlighed, fik jeg rigtig mange poser uld med hjem
fra de skønne Såne får, som jeg med selvsyn så, havde et helt vidunderligt liv,
hvor de havde store grønne marker og enge at bevæge sig rundt på.
Glæder mig allerede til næste klippedag derude.

En del af den hjembragte uld har jeg givet væk til andre glade spindere
og resten har jeg beholdt selv, for at kunne hygge mig bag rokken i mange timer.

Håndspundet uld er lækkert, synes jeg selv.
Derfor skal en af mine faste læsere nu have muligheden for at opleve det på egne
strikkepinde og krop eller kunne glæde en anden med strik heraf.

Er du til 100 % perfekt garn, skal du ikke deltage, da det som sagt er håndspundet
og farven/farvespillet undervejs er bestemt af ulden, garnet er spundet af.

Du kan vinde 60 gram strikkeklar, 2 trådet håndspundet garn, som er 330 meter langt.
Farven er grå, som spiller hele vejen igennem tråden på forskellig vis.

Jeg ville selv strikke det på pind 2 -2 1/2 eller  3, men det er jo helt op til den heldige vinder.
Der følger 2 sæt hjemmelavede maskemarkører med, 
som bla er lavet af hjemmelavede papirsperler.
Feks er der rigeligt garn til en babyvest
( blot et forslag )

For at kunne deltage, skal du være fra Skandinavien.
Kun deltage, hvis du virkelig har lyst til at strikke i håndspundet garn.

&
Der kan optjenes 3 lodder på følgende vis :
1 lod for kommentar, hvor du nævner, hvad du kunne tænke dig at strikke af garnet
1 lod for at være fast læser eller tilmelde dig som fast læser på bloggen her 
via google friend øverst i venstre side
1 lod hvis du låner billedet og deler min give away på din blog eller på facebook
Ialt 3 lodder.
Har du ikke en blog selv. Husk mail adr. 
og.... desværre har jeg nogen gange oplevet, at nogen deltager med for mange lodder
i forhold til de opstillede deltagelses vilkår.
Opdager jeg det denne gang, slettes vedkommende som deltager om gevinsten
da der er brugt mange timer på at lave garnet. 
Fair play tak.


Vil lige nævne, at jeg er gået igang med at spinde lign garn, for
at kunne strikke mig en *Rapunzel*, da jeg tror farvespil/skift vil gøre sig godt i sådan et tørklæde/halsvarmer/pandebånd . 
Inspiration er hentet her Tak for det
Hav en skøn, skøn Søndag

19 kommentarer:

  1. 2 lodder tak :)

    Har aldrig prøvet at strikke med håndspundet garn før, men det vil jeg da meget gerne prøve :) Den baby vest du har linket til kunne være rigtig fin til min venindes søn :)

    SvarSlet
  2. Sikke en flot give away. Den vil jeg rigtig gerne vinde og jeg vil også strikke en lækker vest til en baby.

    Kh Metet

    SvarSlet
  3. Ups... to lodder til mig...

    Kh Mette

    SvarSlet
  4. Jeg skynder mig at snuppe 2 lodder... jeg har længe gerne villet have fingrene i noget af dit hjrmmespundne garn...
    Det bliver jo nok et lækkert klædningsstykke til babyen jeg ville få kreeret af det...

    SvarSlet
  5. 2 lodder til mig (kommentar + fast læser):)
    Jeg vil strikke nogle hjemmesko til de to små - Den ene er ørebarn og den anden skal have lagt dræn på næste mandag pga. forhøjet tryk. Så det er med at passe på dem og deres øre!
    m_hoej20(ad)yahoo.dk

    SvarSlet
  6. 2 lodder til mig - (kommentar+fast læser)

    Jeg ville nok strikket meg en skjerf - ELSKER hjemmelagde skjerf, og det må da være morsomt å prøve å lage noe med hjemmespundet garn...

    SvarSlet
  7. nu er det jo snart tid til håndledsvarmere igen , så helt sikkert bruge det lækre garn til det, med på 2 lodder:)

    SvarSlet
  8. Jeg vil gerne deltage med 2 lodder.
    hvad jeg kunne tænke mig at strikke ved jeg ikke helt - det kan jeg bedre sige når jeg står med garnet. Men noget hue, halsedisse, vante-agtigt ? eller kan den strikkes sammen med andet garn i en mønsterbort i en trøje ? det må tiden vise :o)

    SvarSlet
  9. Jeg deltager gerne med 2 lodder. Længe har jeg haft noget garn liggende, som mangler et eller andet og jeg tror garnet her vil passe så flot. Så vil jeg strikke en trøje til min datter.

    SvarSlet
  10. Hej søde Tove.
    Jeg deltager gerne med tre lodder.Jeg kunne meget godt tænke mig at strikke håndledsvarmere helt til mig selv. til at bruge til vinter når jeg er ude at fotografere,jeg er sikker på at din smukke uld vil varme i mage timer fremover, jeg elsker uld og det at den er lavet i hånden er jo noget helt særligt;)
    Tusind tak for muligheden.

    Kæmpe knus og kram herfra

    SvarSlet
  11. Hej Tove.
    Vil hellere end gerne prøve at strikke i håndspundet garn,tænker Mathias kunne bruge en vest til efteråret/vinteren eller måske en hue.
    jeg vil gerne deltage med 3 lodder.
    knus herfra.

    SvarSlet
  12. Elsker alt naturligt til baby, og sætter stor pris på håndspunden naturgarn, da det er meget unikt, og lavet med sjæl - så ville være ovenud lykkelig hvis jeg vandt garnet, vi venter bebs til 8/8 og ville strikke en kjole eller et par små uld underbukser.

    Jeg deltager med 2 lodder ( kommentar+fast læser)

    Kh Ketty

    ketty_petersen@hotmail.com

    SvarSlet
  13. Hej Tove

    Jeg deltager med 3 lodder, et for at fortælle dig at jeg vil bede min mor strikke en lækker halsedisse til et af hendes oldebørn eller begge alt efter om det slår til.

    Et lod mere fordi jeg selvfølgelig allerede følger din færden på mange måder :)

    Det sidste fordi jeg har din GiveAway ind i det indlæg hvor jeg nævner dig og giver en blomst videre.

    SvarSlet
  14. Jeg har ALDRIG prøvet at strikke i håndspunden garn før – det kunne være sjovt. Mm, jeg tror jeg må strikke nogle sokker til min baby, der kommer ud om en halvanden måneds tid :) Lige nu er jeg ved at strikke en body til hende i alpaca-uld. Jeg håber, hun kan have den på som sin første stykke tøj – hvis temperaturen er til det :) Og et par fine hjemmestrikkede sokker ville være et ret fint match. Nåmen, jeg deltager med to lodder – følger dig også via google friend connect :) kh Mai - maiodgaard@gmail.com

    SvarSlet
  15. Gerne to lodder til mig :)
    Jeg synes den baby vest du har linket til er så fin eller også kunne det blive til et par dejlig varme benvarmere :)

    SvarSlet
  16. Jeg vil også gerne deltage. Elsker at strikke og vil nyde at sidde med håndspundet garn og strikke et par skønne skønne strømper til den kolde vinter.
    linahallund@msn.com

    SvarSlet
  17. Takk for invitasjon til å bli med på din Give away! Jeg er ikke helt oppdatert for tida da vi har vært uten internet ei ukes tid.
    Skulle jeg være så heldig å vinne nok en gang, tror jeg at det blir et par pulsvarmere av garnet. Jeg har aldri strikka noe av håndspunnet garn, tror jeg.

    Jeg tar tre lodd og krysser fingrene.

    Stor klem fra Ingunn

    SvarSlet
  18. Hei! Jeg vil gjerne delta med 1 lodd.Kan tenke meg å strikke pulsvarmere av garnet. Mvh. annemarigabrielsen@gmail.com

    SvarSlet
  19. Jeg vil gerne deltage med 2 lodder. (Fast læser og kommentar her)
    Har aldrig strikket i håndspundet garn før, så det ville bare være super at prøve :-)
    Jeg tror det skulle blive til et lille tørklæde/sjal, da jeg er kommet til at vaske mit ynglings tørklæde/sjal ved lidt for forkert temperatur! :-):-)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.