søndag den 18. august 2013

Kom hviledagen i hu + lidt taskepynt

Næhhh og nej.... ikke noget jeg normalt praktiserer,
men kom til at tænke på min mor... den lille slider, nu hvor jeg
noget uvilligt bliver nødt til at tage mig en hviledag.

Som landmandskone sled hun fra tidlig morgen til sen aften.
Det samme gjorde min far.... i alle ugens dage, men min lille mor holdt fast på..
 (godt for hende )
at Søndagen skulle være hviledag.

Jeg kan så ikke andet idag...end overgive mig til den overvældende træthed,
som jeg mærker og oplever idag... 

Dagen igår trak tænder ud....på rigtig mange områder.
Glædelige oplevelser var der skam også, som berørte mig dybt ind i sjælen.

Brændestakken vokser, men utrolig langsomt.
Mullerne er ikke tilstede endnu, men heldigvis sætter jeg selv tempoet
og ved jo af erfaring, at de kommer, når jeg har svunget øksen tilpas længe.

Jeg kan igen holde på pinde og hæklenål.
Derfor blev der hæklet nogle små ugler, som kan sættes på tasker.
Jeg har brugt et mønster fra Drops, som så er gjort til mit eget, ved små ændringer.

Begge fløj fra reden igår, men fik da et billede af den ene.

Ved godt, at øjnene ikke er særlig *uglede*, men kan ikke stå for det udtryk de har
og lidt sjov i gaden, skal der nogen gange til, synes jeg

Nu sidder der igen strikketøj på pindende, men det kan jeg ikke vise frem,
da det er til en gave..... derfor hemlig'-nemlig :)

Pas godt på jer selv, hav en skøn Søndag.


7 kommentarer:

  1. Så fin den ugla ble!
    Ingen dårlig ide å holde hviledagen hellig.

    Ha en fin søndag!

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Ingunn. Nej, det var tiltrængt med en hviledag
      og jeg blev kampklar til denne mandags livtag.
      Smil fra Tove

      Slet

  2. Hvor er den bare *nuser* :o)
    Kan du have en dejlig søndag.

    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaaak min gode ven. Det blev en fin Søndag, hvor jeg nærmest var helt udenfor pædagogisk rækkevidde ;)

      Slet
  3. jeg kom også hvile dagen ihu, men mine gigt finger vil ikke så meget hånd arbejde mere, men jeg nyder at se andres frembringelser.Så det er bogen og kryds og tværs der er in nu.God arbejdslyst med brænde stablen kærligst Laura.



















    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laura. Velkommen til.
      Ja, de der kroppe har det....heldigvis....med at sætte sine egne grænser og hvor er det godt, de gør det.
      Dejligt, at du kunne hygge dig med afslapning, læsning og krydsord.

      Slet
  4. - syntes nu de øjn er bedårende!
    Håber du fik nydt din fri dag :)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.