onsdag den 7. august 2013

Fast arbejde

De sidste par mdr har budt på fast arbejde i form af pelspleje hos Frække.
Nogen gange flere gange dagligt...Og det giver tiltider ekstra ridser i huden,
men det er bestemt også nødvendigt, hvis jeg vil undgå hun filtrer totalt sammen.
Jeg må finde mig i ridserne og hun en pelspleje udover det sædvanlige.

Hun finder sig også fint i det.....lige til jeg skal til at tage dem der sidder på hendes mave.
Så kommer sømmene frem, halen pisker og spinderiet slår over i knurrrrrrrrrr.

Det er så ulempen ved at have en langhåret kat, som nu er ude det meste af tiden
og på sine turer render ind i disse :
Burresnerren.... tror jeg nok den kaldes, den lille asen

Og før jeg smutter, vil jeg gerne byde de nye læsere velkommen.
Hyggeligt, at i vil læse med her.

Min give away kan findes her, hvis flere skulle få lyst til at deltage.

Fortsat god uge og skøn weekend, når vi kommer dertil.

10 kommentarer:

  1. Uh, hvor vi kender det, både knurreriet og burrerne.
    Ikke fra misserne, men fra langhårshunden, som i den grad er i fældetid nu.
    Heldigvis trænger han til at få klippet negle, og det foregår sovende (dyrlæger er MEGET usympatiske, synes han, og neglene må ikke engang jeg røre).
    Så jeg benytter mig af det, og får redt ham godt igennem, mens han sover :-)

    SvarSlet
  2. Havde engang en Perser, dens pels var et mareridt, men flot var han.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den lange pels er også bare lækker, men de der burrer, havde jeg glamt alt om, da jeg købte Frække :)

      Slet
  3. Ha ha.. ja jeg kan levende forestille mig hvor mange hun kan vikle ind i pelsen, håber du har handsker på ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret... Det er nemlig rigtig mange og de er små. Derfor må de pilles ud uden handsker og jeg må tage det med, at hun tiltider viser kløer

      Slet
  4. Ja,hold da op,det er da virkelig fast arbejde du har der.Håber hænderne holder til det;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Jeg kan holde til meget og har heldigvis elefanthud

      Slet
  5. Burresnerren, kender jeg under et andet navn : Præstelus. Men jeg har ikke undersøgt om det *bare* er noget man kalder dem eller hva'.
    Yep, det tager sin tid at frisere en kat, eller hund for den sags skyld.
    Go' kamp ;o)

    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha... På facebook har jeg en bekendt, som kalder den pelslus, da hun også har en daglig kamp med den i hendes kattes pels

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.