torsdag den 29. august 2013

Reklame i ørene + 2 i 1'er

Nu hvor mit hår er ultra kort, manglede jeg lidt nyt pynt til ørene.

Papirsperle ( 2 cm lange ), forsølvet ørekrog + perlekappe og blodstensperler

Har lavet mig et par øreringe/hængere af de hjemmelavede papirsperler af en avispapirsreklame
og
der skal laves et par mere, når jeg bliver færdig med perler lavet af kulørte reklamer, der lige nu står
på mit arbejdsbord. De skal have mere lak, så er de klar til brug.

En to i ener..... For jeg har fundet ud af, at ørekrogene med perler på,
fint kan anvendes som maskemarkører i hækletøjet, hvis ørekrogen får et blidt klem.

Lakring ... Ikke godt at pensle lak udenfor perlen og ud på pinden,
for så smutter indmaden af perlen med ud, når perlen skal hives af....mumler Mosekonen af erfaring

HA... Jeg skulle jo ellers ikke lave flere smykker, men
der haves et standpunkt, til et nyt tages....
så...jeg har været på perlehandel. 
Jeg er bare så vild med halvædelstene og er nu faldet for fristelsen.
Der er bestilt nogle forskellige hjem i 4 mm, for at jeg kan bruge dem
til fremtidige øreringe og maskemarkører sammen med papirsperlerne.

Weekenden nærmer sig med hastige skridt og jeg ønsker alle læsere
en skøn, skøn en af slagsen.

16 kommentarer:

  1. Synes det er skønne smykker du laver - Jeg er bare så dårlig til at gå med hængeøreringe desværre - Jeg gør det næsten kun til festlige lejligheder :0(

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Disse hængere kan jeg lige holde ud at gå med, da de ikke vejer ret meget.

      Slet
  2. Dit arbejde er så imponerende. Måske kunne vi få lov at se et billede af dig med den nye frisur og øreringene ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tanja... Uha...smiler skævt...nu ber du mig om noget, som jeg ikke bryder mig vildt meget om :))))
      Nærbillede af dette gamle rynkede hoved?
      Mon ikke jeg skræmmer nogen væk....
      Vil overveje det... Smil

      Slet
  3. Tak for det gode weekendønske. Lover, jeg skal gøre hvad jeg kan for at opfylde det.
    Og så synes jeg også om idéen om et billede af det 'nye' mosefund ;-)

    SvarSlet
  4. Hvor er de flotte. Jeg anede ikke at man kunne lave perler af den slags.. Det er smart :)

    SvarSlet
  5. Jeg hepper med på et billede af dig med de smukke ørehængere og dit nye hår søde ;)

    Er vild med øreringene, men som Karen Elisabeth - så er jeg bare ikke god til at få den slags brugt, har lige foræret min veninde nogle af mine da de ellers bare lå ubrugt hen hvilket jeg synes var synd :) jeg ender altid med små ørestikkere i stedet ;)

    Kram

    SvarSlet
  6. Flotte øreringe :o)

    SvarSlet

  7. Dygtige du med kreative fingre :o)
    ( mumler ... hvorfor er det først nu jeg kan se indlægget ... tror jeg lige må se på puteren )

    En Skøn ~ Herlig weekend til dig.
    Knus her fra.

    SvarSlet
  8. Du skræmmer bestemt ikke nogen væk med et billede af dig og dine fine perle øreringe:0).Super god ide med maskemakører.
    Herlig weekend til dig også:0)

    SvarSlet
  9. Fantastisk smukke øreringe!!!

    SvarSlet
  10. Tak skal i alle have.
    Det med foto af den runkne rosin her, er stadig under overvejelse og så er jeg kommet frem til, at der vist snart skal sættes en give away igang om nogle øreringe lavet af disse papirsperler + halvædelstene.
    Godmorgen smil fra Tove

    SvarSlet
  11. Smukke ørestikker!
    Jeg er selv vild med perler men ville ikke ane hvor jeg skulle starte og hvad jeg skulle købe for at komme i gang med at lave smykker :)

    SvarSlet
  12. Åhhh. Det er nu ikke spor svært at samle/lave øreringe, men du har ret.... At købe ind til det, kan være uoverskueligt.
    Men hvem ved..... måske vi mødes på et tidspunkt og jeg kan tage mit grej med, da det også kræver specielle tænger. :)

    SvarSlet
  13. Hej
    Jeg synes at dine ørehænger er super fine.. Men tvivler på at jeg selv har evner for at lave de perler. Er ikke hel fri for at have en anelse temperament (læs hidsig)så.... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette.
      Tak skal du have. Åhhh, det er heller ikke alt min tålmodighed rækker til, men dette går nu meget godt. Tror også du kan. Med lidt øvelse, så kører det bare.

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.