lørdag den 14. juni 2014

Blomster, kram og et stort smil.


Nogen gange skal der bare meget lidt til, for at glæde et andet menneske.
Det vidste jeg godt og de sidste par dage, har jeg oplevet glæden ved at hjælpe
og modtage en stor gave for det.:
Et  mega stort smil, kram og et par flotte Bonderoser.

Vores hunde-legeven Blackie og dennes ejer, mødes vi med hver weekend nu,
for at holde kontakten vedlige og har fået mig en sød ny veninde.

Igår, da vi drak kaffe i hundeskoven, 
havde hun en buket blomster med til mig.
Smukke bonderoser, hvor jeg lige har pyntet dem lidt op til
fotografering med vandspray.



Dem skulle jeg have, fordi jeg havde lovet at gøre forsøg på at klippe
Blackies kløer/negle, da hun ikke selv kunne magte det.
Stor, stærk og tung er han. Hun kan ikke holde ham og ville blive væltet.

Neglene fik jeg klippet idag.
Blackie var ikke super vild med det.
En hel del overtalelse, masser af godbidder, ros og en enkelt gang, 
bestemt tone måtte til, før det blev gjort.
Han havde sin egen mening om, hvordan det skulle foregå og det var ikke just
den måde jeg havde forestillet mig, men det blev gjort..... 
på hundens præmisser :) = mest liggende på ryggen med alle fire stænger i vejret.



Arbejdsfred blev skabt ved at binde Luna imens, for hun vil
som altid, meget gerne hjælpe med ALT.

Min nye veninde, som er ældre end jeg, blev så rørt over den smule hjælp,
at hun gav mig en kæmpe krammer bagefter,
som fulgtes med ordene : 
Hvor er det altså dejligt at have en at snakke med.

Hun behøvede nu ikke takke, 
for jeg nyder også vores formiddags samvær/møder i weekenderne.

Hav en dejlig dag

3 kommentarer:

  1. Det er så dejligt når man kan hjælpe hinanden med stort og småt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtig dejligt at kunne Anne. Især når der ikke skal mere til. At klippe hundens negle, var et stort problem for hende og fyldte temmelig meget.
      Er ret tilpas over det, da det kræver en del tillid fra hundens side, at lade en fremmed gøre det.

      Slet
  2. Ja, det som synes som en lille ting for os, kan være en kæmpe opgave for andre. Derfor er det så dejligt at kunne hjælpe og ikke mindst, glæde ved at hjælpe...

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.