lørdag den 7. april 2012

Garn-æg/påskeæg

Forleden aften sad jeg og zappede mellem de få programmer jeg kan modtage.
Havnede på et tysk program, som jeg normalt aldrig ser,
men den aften viste de nogle æg, der var lavet af garn.

DET måtte jeg jo da lige prøve af. ! !

Vandballoner kunne jeg desværre ikke få fat på.
Derfor blev det et stort æg, men teknikken er nu afprøvet og
kan findes frem en anden gang efter en finpudsning.


Garn er blot akrylgarn.

Limen jeg har brugt, var noget jeg havde, men det er købt i Jem og Fix til få penge.

Der skal bruges en ballon, husholdningsfilm, lim som bliver klar ved tørring,
pensel og garn. Ægget er helt stift og hårdt.

Ballon beklædes med husholdningsfilmen før garn vikles om.
Når garn er lagt om ballon, pensles limen på i et jævnt lag = det garnet kan suge.
Med denne lim tog det et døgn, før limen var helt tør.

Jeg har dog lagt garnet for tæt. Kunne ikke få ballonen ud efter *sprængning*.

Kan godt se for mig, at disse æg evt hænges i et træ udenfor,
da limen kan klare udendørs vejr.

Beklager der ikke kan fremvises flere, men tiden er ikke rigtig med mig til at lave flere.

3 kommentarer:

  1. Så smart. jeg tænker straks på pynt til vinduet til jul. Hvis ikke man får det for tæt, så kunne man jo i princippet smide en lille lyskæde inden i, og bum, så er der flot hjemmelavet julepynt til vinduet.
    God nok er der længe til jul endnu, men kunne lige se sådan en i en flot rød ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Engel.
      Det er nemlig rigtigt og kun fantasien sætter grænser.
      Har selv leget lidt videre med ideen og tænkt,
      at der måske kunne puttes en bjælde indeni, så den kunne give lyd fra sig i vinden, men om det vil virke, ved jeg endnu ikke.

      Har forsøgt at lave en uden husholdningsfilm og med anden lim,
      men det gik ikke, så jeg må prøve igen en anden gang.

      At foreberede sig på juleideer, synes jeg da kun er fint.

      God påske til dig og dine kære.

      Slet
  2. En rigtig fiks ide og som I selv nævner, kan det bruges på mange måder. Sjovt hvorfor sådan noget ikke har taget ved andre i steder i forbindelse med alle de dyr og andre ting vi laver som børn :)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.