torsdag den 26. april 2012

Babysko/støvle og tæppe

God herlig morgen.

Waw... Kan sørme se, at dette indlæg er nummer 100 på min blog her,
siden jeg startede fumlende sidste år i November.

Lidt sysles der med stadig, men ikke i samme omfang, som ved vintertide.

Har fået babytæppet færdigt, som er så stort, at det også kan bruges på
baby's seng. Hæklet i fin Morinould

Nok et forsøg er gjort indenfor små hæklede kondi sko til baby.
Også indlært via you tube, men denne gang af en spansktalende dame ( tror jeg det var )
DEN ! voldte mig besvær, for hun hæklede pænt hurtigt *SS*.
Ihverttilfælde til min fatteevne.

Skoen/støvlen er hæklet med fodformet sål
og i bomuldsgarn. Måler 8 cm fra tå til hæl og er 6.5 cm høj.

Om det vil lykkes mig at lave en mere, har jeg ingen ide om, men en masse krims, krams
er sat på papir nu og spørgsmålet er så, 
om jeg kan tyde mit nedskevne og tegnede mønster en anden gang :))

Er selv meget tilfreds med begge projekter.




Inden længe går turen til *Staden*. 
Skal mødes med en veninde i Herning for at ose og shoppe en smule.

Jeg handler helst lokalt og kommer meget sjældent til andre byer for at handle,
men her i byen er der hverken Søstrene Grene eller Tiger butik.... derfor 
smutter vi nu til Herning..... i øse pøse regnvejr.
Lige gummistøvlevejr.

Hav en dejlig dag derude i blogland og cyberworld.

7 kommentarer:

  1. God tur, køb nu ikke for lidt :o)

    SvarSlet
  2. Dejlig shopping tur til jer... rigtig fine sko.

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare et skønt tæppe - så flotte farver og dejligt, at du har valgt noget ordentligt garn :-) Her er det mig, der køber garn, når der skal strikkes, for min svigermor køber ellers kun det billigste akrylgarn, og det kan jeg altså ikke ha' og slet ikke til børn! Jeg er nok også miljøskadet, da min mor er en dygtig strikker og altid har valgt superkvalitet, for arbejdet er jo det samme, men man sætter jo så meget mere pris på det som modtager, når det er lidt lækkert, ik'?

    God shoppetur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laila.

      Jeg kan også finde på at købe billigt garn nogle gange,
      men vil helst have det bedste og er så mega heldig, at
      min garndealer ikke er ret dyr med sin Morino uld og mange andre skønne garner.

      Slet
  4. Hvor er du bare søde det små støvler.
    Og så må du have en rigtig god tur til byen.

    Kærlig Hilsen Heidi

    SvarSlet
  5. Haha.. hvor er de seje! - og tæppet er blevet rigtig fint, smukke, friske farver :)
    Kan du hækle efter mønster? Jeg har kigget lidt på det og syntes det virker uoverskueligt, men det er nok bare til man har prøvet det..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tulle Momsemor.
      Det er langt fra alt jeg kan hækle ud fra mønster beskrivelser
      og kommer ofte på glat is, men heldigvis findes der mange gode sider
      i blogland, som deler ud af mønstre gennem tegninger.
      Så kan jeg være med, når jeg tilfører opgaven en god portion stædighed.
      Skoene har jeg som sagt lavet ved hjælp af film på you tube,
      men sikke en fødsel. Kan ikke et ord spansk og så var hun hurtig hækler.
      Derfor håber jeg på, at jeg kan få renskrevet mine kragetæer til senere brug.

      Hækle dyr kan jeg bare ikke.
      Laver en fejl, når jeg hækler rundt og *samlingen bliver stille og roligt skæv, så jeg beundrer dine hæklede dyr.

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.