mandag den 30. april 2012

Dronning på ubestemt tid

Kan godt se, at overskriften kræver en forklaring for nogen og den giver jeg gerne. *S*


Jeg *kårer* mig selv som Dronning og hvor længe, ved jeg endnu ikke.

I sin tid, da jeg var i behandling for mit misbrug, skete det, at nogen blev udnævt til Dronning
i en uge. Jeg fik den også, men blot 2 uger i streg og som den første på behandlingshjemmet.

Alle mine daglige gøremål i huset blev taget fra mig
og jeg var ved at skide en grøn gris de første 4-5 dage, for hvad pokker skulle jeg så 
*forsvinde* ind i, for at undgå at forholde mig til problemerne og mig selv. ??

Jeg tog alle de tjanser der var at få og det havde de kloge mennesker på Møllen jo selvfølgelig opdaget.
Derfor måtte jeg lige lære at give afkald på det, som var mit *våben* mod
at skulle forholde mig til mig selv. 
Glædede mig vildt til ugen efter, hvor jeg allerede havde ladet mig skrive på til en masse opgaver, 
men den gik ikke. Jeg fik lige en omgang mere som Dronning og det med en ekstra opgave.
Måtte ikke engang selv hente min kaffe. Det skulle jeg be andre om.
AV min arm. Det var svært, men hold da op, hvor jeg lærte meget af det.

Sådan fik alle en opgave, som gav dem øvelse i at give slip og
få øje på, de lige havde gang i.

Disse øvelser bruger jeg stadig, når der skal knækkes vaner.

Derfor giver jeg nu mig selv en Dronninge runde. :))
Ikke for at holde fri, men for at ændre på nogen ting.

Jeg er bla blevet for slem til at gå igang med kreative ting fra morgenen af
og ser morgentv samtidig med efter morgeturen med hundene.

Bliver bla hængende alt for længe ( efter egen vurdring ), da strikketøj eller lign. er mere spændende,
end alt andet og overspringshandlingerne står i kø, for at blive taget i brug.
Det sammen med en pæn portion selvmedlidenhed over, så meget der skal laves
og det heeeeeelt alene.
Går ikke. Har altid været alene om tingene der skal laves.
Intet nyt i det. Nu tager det bare længere tid og det må så bare være sådan.
Al den navlepilleri gavner intet.

SÅ...slut med bla kreative sager fra morgenstunden af.
Hvad mere jeg har sat mig for, kan egentlig være underordnet.
Ville bare lige dele min selvtildelte dronningerunde med jer andre.

Gør du noget for at knække gamle vaner.
I så fald hvad?

Til sidst, vil jeg da lige minde om, at deltagelse i mine give aways stadig kan nåes.
Min egen lille private og den fra firmaet Jyfa.
Link kan findes øverst i venstre hjørne.

Hav en super dejlig dag.

4 kommentarer:

  1. Jeg har en masse dårlige vaner, specielt når det kommer til husholdningen. Jeg prøver virkelig at få gjort noget ved det, men jeg hader det bare. Jeg plejer dog at starte i det små når jeg skal ændre noget, og så trappe op, så jeg hele tiden får en lille succes oplevelse jeg kan bygge videre på (er det meget tydeligt at jeg er lærer, i min måde at gøre det på hehe ?!)
    Det lyder som en rigtig god ide at fjerne det man "gemmer sig under" når man skal ændre en vane.

    SvarSlet
  2. Hej Dronning ;-) Een af mine dårlige vaner er faktisk præcis modsat af din. Jeg kommer aldrig i gang med Krea syslerne, før end jeg liiige har ordnet alt andet ..... og så er klokken hurtig 21 eller mere, og så er jeg TRÆT. :(
    Men jeg øver mig i at blive bedre til at lave "alt muligt" :)

    SvarSlet
  3. *SS* .
    Bare det virker, det vi går og gør for at nå målet, så er det da rigtig super.
    Heart Design....Der er gået ALT for meget bedstemor i de ting jeg gør.
    Når først der er begyndt på noget bette noget, skal det helst være færdigt igår,
    men den går ikke længere, så nu vendes bøtten :))
    Har syet en lidt i aften, men er nødt til at stoppe, for jeg er skisme da blevet træt :))

    Tak til jer begge for de hyggelige svar.

    SvarSlet
  4. Tillykke med title Deres Majestæt :O)
    Smilet fandt hurtigt frem på dette indlæg, for jeg kunne se mig selv.

    Du er stærk og jeg er sikker på at du finder en fred i at lave tingene om.

    Jeg går stadig og leder efter mig selv. Jeg har også opdaget at jeg har gemt mig selv i noget så underligt som cigaretterne i 30 år. Troede ikke man kunne, men jeg kan jo mærke det hver gang der er noget - nu bliver jeg nød til at være tilstede.

    Det er ok og når jeg har overskud, faktisk lidt spændende :O)

    Hav en fantastisk dejlig solskinsdag Deres Majestæt, De fortjener det ;O)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.