søndag den 15. september 2013

Mere AV !

Uha....jeg er ikke glad for at indrømme det, men
det der brænde af elmetræ, er ved at tage pippet fra mig og i onsdags
skete det, som jo måtte komme...
Det store vridende stykke elmetræ jeg var igang med at kløve i onsdags,
rullede rundt i det samme kileøksen fik et ordentligt slag af *mor* her..
&
den tunge kileøkse ramte min højre fod, istedet for at fortsætte gennem træet.

Ny dans opstod med det samme, samtidig med, at en hel masse ord
fløj gennem luften. 
Selv katten flygtede, da jeg begyndte min forestilling.

Jeg var heldig... De gode gamle, tykke læderstøvler jeg havde på,
tog godt fra og intet brækkede eller blev knust.
Da der var gået lidt tid, stod jeg tilbage med en dunkende og meget hævet fod,
hvor tæerne nu lignede cocktailpølser.

Hurraaaa for bredt fodtøj i form af grimme clocks de kommende dage
og igår kunne jeg passe gummistøvlerne.


Heldigvis har jeg en rigtig sød og god ven, som har en maskimekanisk kløver.
Den må jeg låne næste gang der skal arbejdes i elmetræ.

Elm har en hulens god brændværdi, men kan til tider være noget trælst at arbejde med.
Nogen gange, når øksen føres mod det, føles det, som at slå med en hammer ned i et dæk.

NÅ... det regner og jeg vil...
trods stor mangel på koncentration og rastløshed har taget over,
forsøge at få gang i strikkepindende, nu hvor vandkulden er jaget ud af huset,
ved hjælp af en optænding i brændeovnen.
Rigtig god Søndag derude.

9 kommentarer:

  1. Gider du godt lige tage at passe lidt godt på dig selv, frue!
    Godt du kan låne en elektrisk kløver til elmetræet fremover. Det der kunne jo være gået rigtig gruelig meget galt!

    SvarSlet
  2. Uha. God idé med den kløver næste gang. Fortsat god søndag ved den buldrende varme! ; )

    SvarSlet
  3. Fy føj det kunne være endt slemt :(

    Pas også på strikkepindene - de kan være spidse ;-)

    SvarSlet
  4. Nå var du nok heldig tross alt! Lykke til med vedkløyveren! Jeg har også lagt i ovnen i dag, for her har det regnet et døgn nå.

    God bedring-hilsen fra Ingunn

    SvarSlet

  5. AW for 7 da ...
    Godt det ikke gik værre. Kan du passe på dig ... Bløv der sagt :o)

    God ny uge.
    Knus her fra.

    SvarSlet
  6. Tove da. Husk en kløver er heller ikke ufarlig!!!!! Godt det ikke gik værre.

    SvarSlet
  7. Åh Tove, kan du så se at passe bedre på dig selv. Hvor må det dog have gjort helt vildt ondt! Håber, din fod er helt ovre det igen.

    Kærlige kram fra
    Louise

    SvarSlet
  8. Av! Kan gode forestille mig at dansen var en af den vilde slags :(
    - det kan ikke passe at du ikke kan købe dig til hjælp med nogle lækre sokker af dit eget uld - sæt en annonce op!
    Pas på dig selv <3

    SvarSlet
  9. Det var godt det ikke gik værre. Du skulle måske købe et par sikkerheds støvler inden du fortsætter arbejdet. God det ikke gik værre end en hævet fod.

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.