torsdag den 15. maj 2014

Rod, bøvl og lidt for sjov


R, for rod:

Fandt en sjov, halvrådden, lidt hul rod i hundeskoven igår.
Den måtte bare med hjem, for at blive brugt til noget.

Har spulet den og plantet en timian i den, sammen med lidt husløg.

Håber på, at det halvrådne ved, kan afgive god næring til min krydderurt + husløg
og på samme tid, give god grobund for planternes rødder, 
for på den måde at holde på jorden

 I denne omgang står den oprejst, men den kan også lægges ned
og bruges til planter.

B, for bøvl:

I den tid jeg har haft min Hjermrok, har jeg nu skiftet rokkesnor et utal af gange.
Så mange gange, at alle de ekstra meter jeg havde, nu blev opbrugt.

Det er noget bøvl at skifte rokkesnor. Ikke rent arbejdsmæssigt. Det er hurtigt gjort,
men den nye snor får altid en lidt anderledes spænding, som jeg så skal indstille mig på
hver gang.
NÅ...rokkesnor havde jeg ikke mere af. Derfor er snoren nu noget *pimpet*
Pink, neonfarvet, nylon muresnor..... Det går, men kan ikke anbefales.
Ny rokkesnor blev bestilt i forgårs og kom idag.
Hurtig service fra Skytten. Tak


NU er jagten gået ind på at finde årsag til de slidte rokkesnore,
da andre, der spinder, har deres rokkesnor i årevis.

Der slibes forsigtigt med fint sandpapir og rillerne, hvor snoren løber,
har fået bivoks. Uhh, jeg håber det hjælper, for det er pænt trælst,
når snoren pludseligt vælger at sprænge midt i det jeg sidder og laver.

H, for haven:
Lidt *skud* fra haven, bare sådan for sjov:







Hav en skøn, skøn aften i solskin.

8 kommentarer:

  1. Super fine billeder
    Her skinner solen også
    Knus Pua

    SvarSlet
  2. Det er en virkelig fed stub du har fundet...rigtig god ide og lækre billeder ;-)

    SvarSlet
  3. Fin rod du har fundet,super god ide:0)
    Håber du finder ud af hvorfor snoren knækker.
    Skønne billede fra haven....Ja,det er bare med at nyde det skønne vejr og alt det flotte der er lige nu:0)
    Kh Laila.

    SvarSlet
  4. Smukke, smukke billeder.
    Du er altså fantastisk, også til at fotografere

    SvarSlet
  5. Fantastiske billeder og skøn skøn ide med den stub - troede først bøvlet ville være en historie om hvordan du havde fået stubben hjem :D Træls med den evigt sprængene snor, håber du finder løsningen :)

    Skøn bededag til dig og Luna ;)

    SvarSlet
  6. Dejlige billeder ( som altid ) god weekend.

    SvarSlet
  7. Tak skal i have alle sammen. Som altid, er naturen gavmild med gaver og står gerne model, når blot jeg åbner øjnene for dem. Rokkesnores problemet...håber jeg også på løser sig, da det virkelig er noget bøvl, at vænne sig til en ny
    God meget tidlig morgen smil fra Tullehuset

    SvarSlet
  8. Din rod ser sk*degodt ud (Egon)...

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.