lørdag den 29. september 2012

Lidt opsamling på de seneste indlæg

God meget tidlig morgen.

Lægger ud med den hæklede elefant.....eller Snøvs, som jeg kalder den.


Garnet der er brugt er merceriseret bomuldsgarn, da jeg har en hulens masse af det.
Hæklet på nål nummer 2.5 og opskriften har jeg fra Tanjas verden.

Dog har jeg ændret en smule på opskriften ved at begynde med en magic loop
alle steder også ved ørene, hvor der så vendes, istedet for at hækle rundt.

Fyld er pladevat jeg har rykket i stykker.

Denne er der ikke *lyd* i, men ofte smider jeg et stykke kattelegetøj indeni,
for at få en bjælde i de hæklede dyr.
De er så fine med plastik udenom bjælden og kan fås til ingen ( næsten ) penge.



Remissen i Brande er bestemt et besøg værd..

Indrømmer blankt, at jeg var stor modstander af, at der skulle bruges mange, mange mill. på
at bygge den op og istandsætte, da de for mange år siden begyndte på det, men
vedgår også gerne, at jeg nu er omvendt.

Det er en kulturperle de har skabt, hvor der sker en masse.
Program og mm kan ses her

Hvis stedet besøges, så tag endelig aftenen med, da lyset på og omkring bygningen også er
utrolig smukt lavet.

Kostomlægningen :

Banan pandekager med hytteost blev dagens morgenmad

Det kører rigtig fint for mig på den valgte måde, 
så jeg fortsætter lidt endnu, selvom savnet af en god skive brød med ost,
nu dukker op med mellemrum :)

Det er mærkbart på pengepungen, at der skal købes så meget ind,
men det må jeg tage med, for jeg har stadig en stærk tro på, at et vægttab vil hjælpe mig i længden.

Hvor meget vægt og mål siger i skrivende stund, ved jeg ikke, men det er nok ikke meget forandret
siden sidste vejning og måling, da jeg trods alt kun har været i gang i 14 dage, men ses....det kan det.
Mærkes kan det også.... Tøjet strammer ikke så meget, som det har gjort.

Uhhhhhffff. ...Uhyggeligt tæt på :)) og på halsen er der nu kalkunskind;)

Og det er ikke et sted jeg ønsker vægttab skal være synligt, men 
den må jeg også tage med, da jeg altid taber mig meget synligt i ansigtet først.
Ren arvemæssigt har jeg fået tidlige rynker med i vuggegave.
Den hårde levevis over en årrække har også bidraget med nogle ekstra furer
og et vægttab gør det bestemt ikke bedre, når nu det er der.... der nuppes først.

Sukkertrang ?.... Har jeg ikke mere.
Den var værst i sidste uge.

På pindene :

Strømpeopskriften jeg bruger....ligger i mit hoved.
Lærte den af min mor og bedstemor.

Lige nu er jeg ved at strikke et par strømper færdige, som 
lå og grinede af mig i strikkekurven.
Mener de blev påbegyndt i foråret, men nu bliver de så færdige og klar
til brug mod vinterkulden i stedet for. 
Trænger også til nogle nye, da jeg ofte bruger hjemmestrikkede
strømper i gummistøvlerne.

Bagefter står den på flere strømper.
Har en sød veninde, hvis børn gerne vil have hjemmestrikkede strømper
og dem vil jeg mægtig gerne glæde med et par.
Garnet er fundet frem fra gemmerne igår, da deres mor skulle 
med i farvevalget .

Vist godt nok jeg fik gang i strikkepindene igen.
Til at begynde med kunne jeg næsten ikke finde ud af at holde på de tynde pinde,
hvilket jeg tror skyldes, at jeg har hæklet i en lang periode.

Min nye følgesvend :

Er min skridttæller. Den følger mig fra jeg står op,
til jeg om aftenen sætter mig til ro i sofaen ca kl 20.

Det har jeg valgt at gøre for min egen skyld.
Føler det er lidt lettere at holde Mosefundet i ørene på den måde
 Øverest på siden her, i venstre side, lægger jeg talene ind. 
Igen for min egen skyld, for at kunne holde øje med, 
om jeg begynder at snyde mig selv/ slappe for meget af :)))

Det er weekend og jeg ønsker alle en mægtig god en af slagsen


4 kommentarer:

  1. Håber du får en fantastisk weekend:-)

    SvarSlet
  2. Jeg synes simpelthen, at det er så flot af dig med vægttabet - og, at du bekæmper trangen. :)


    De varmeste ønsker om en god weekend herfra! ;)

    SvarSlet
  3. Tak skal i ha..begge to. :)

    SvarSlet
  4. Snøvs er simpelthen dejlig og jeg er sikker på at han er glad for at du endelig fik sat ører på ham :)
    Jeg elsker den magiske ring til hækling og bruger den altid ved start.
    Tror du ikke vi to snart skal til at lave en liste over alle de ting vi skal når jeg engang for samlet mig sammen og pakket afsted til Brande?
    Du er sej med din livsstilændringer, det må være svært at finde på mad når der er så mange ting, der skal udelades. Har der været ubehag forbundet med det?

    Jeg syntes altid man taber sig i ansigtet først og hvis du nu tog og smilte lidt på det foto, så fik rynkerne et løft - haha, jeg lader bare være med at kigge i spejlet - syntes dog ikke at du har så mange/dybe rygerynker om munden - dem er jeg lidt træt af her :(

    Elsker strikkede sokker her i huset og min mor har monopol på at strikke dem :)

    Det kunne da godt tænkes at mor her skulle i gang med pindende igen, som dig - lidt afveksling..

    Hvis du skal hækle igen en dag, skal du lige kaste dig over den skønne bamse, der er dukket en opskrift op på, hos mig :)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.