torsdag den 11. juli 2013

Genbrug, garn, gryder, grusom søde hvalpe

Nød lærer nøgen kvinde at spinde....siges der.

Nu er det heldigvis ikke af nød jeg spinder, men af lyst og 
idag er der taget første spring til at kunne hoppe ud i plantefarvningens kunst 
ved indkøb af gryder i genbrug.

Fund af det helt store gjorde jeg sørme også og det er jeg bare SÅ glad for.

Håndspundet uldgarn i kilovis..... Mega fint til mig,
for det betyder jeg kan øve mig i plantefarvningen på det, før jeg *ofrer* noget garn af mit eget hjemmespundne uldgarn, der tager tiiiiimer at fremstille.

Disse har jeg 6 af og de vejer mellem 5-600 gr hver
Hvilken uld det er, aner jeg ikke, men tykt og groft er det.
Lykkes plantefarvningen, skal der fremstilles hæklede gulvtæpper af det.

Mit andet gode fund er denne flotte, gamle, store kobbergryde,
som skal anvendes til plantefarvningen af uldgarnet.
Håber jeg bliver så god til det, at det med tiden kan ske på bålstedet.


Mere garn....eller rettere ...ikke ret meget garn tilbage.

Af nød har jeg nu ladet manken falde...
Har overvejet det rigtig længe og tænkt på, hvem hulen der skulle have lov
til at kappe det af. Valget faldt på Erik, som jeg har gået i klasse med i folkeskolen.
Ejjj hvor var det hyggeligt at gense ham. Vi har nemlig også stået i lære samme sted :)

Uha hvor er det underligt, når børsten skal køres igennem håret,
men det er kun hår og kan jo vokse ud igen, hvis jeg føler for det.


Besøg på bondegården er der også blevet tid til,
for at kigge til Bella og Busters hvalpe.
Suuuukkk....bare jeg var rask.... for så skulle der en af dem med hjem til mig,
men den går ikke. Kræfterne er der ikke til at klare en hund lige pt,
så jeg nyder dem med mellemrum.... Hyggeligt og skønne er de.


Bella *ammer* stående :)

Hjemmespundet garn af købe fibre..BFL
Nøj hvor er det lækkert, synes jeg da selv.


Nu vil jeg hygge mig med at spinde af Rygja ulden, for det trætter dæme da,
at fise sådan rundt en hel dag.

Hyg jer og rigtig god weekend

6 kommentarer:

  1. Årh hvor er de altså kære - elsker hunde, det gør manden så bare ikke, så ingen hund her, men heldigvis jeg har min dejlige pelsklump af en mis i stedet ;)

    Og sikke en forvandling du har fået gjort ved håret, wauw :) men forstår dig godt, det er tungt med langt hår og kræver kræfter og energi at passe - jeg overvejer faktisk også selv at lade mit klippe væsentligt næste gang, synes det er ved at være træls at redde og sætte op altid - jeg hopper dog det helt korte over, har været korthåret i mange år inden jeg besluttede at lade det blive langt ;)

    Smil og god aften til dig søde

    SvarSlet
  2. Lækkert garn, super fin frisure, og sikke nogle nuttede hvalpe :)

    SvarSlet
  3. -Ind imellem kan man godt være heldig i genbrugen og det må man sige du har været både med garnet og gryden.
    -Kan godt forstå du lige skulle tage tilløb til at få dit lange hår klippet,men det er da blevet en sød sommer frisure(som er dejligt i disse varme dage;0)
    -Jammen ,de hvalpe er næsten ikke til at stå for,de er bare dejlige:0)

    SvarSlet
  4. Tak skal i have. Stort spring var det, at kappe håret af, men også nødvendigt. Jeg lod håret gro, da jeg fik mit første barn i 84og siden har det været langt i en eller anden form :)

    God weekend til jer alle

    SvarSlet
  5. Så spennende! Lykke til med farginga! Artig med ny frisyre!

    Fortsatt god sommer!

    Klem fra Norge

    SvarSlet
  6. Hej Tove. Jeg skal da love for der sker noget både på den ene og anden front. Du ser da ud til at have heldet med dig. Glæder mig til at høre nærmere. Kigger også lidt i grøftekanten når jeg går tur, men har ikke vovet mig ud i det endnu. Hvilke planter bruger du? Held og lykke med det.:-D

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.