søndag den 8. juli 2012

Av for den.... Hot Spot hos Buster

Der er fordele og ulemper ved at færdes så meget i skov og ude,
som jeg og hundene gør.
 Mange skønne oplevelser og ganske uundværlige,
men der er altså grene der kan rive, dyr der kan bide
og i sådan en varme her, kan de bid/rifter udvikle sig til Retrivereksem / Hot Spots


De gør mega ondt på hunden og det er med at fange det i det tidlige stadie.
Buster har fået sig sådan en Hot Spot under øret og øv, hvor trælst.

Måtte til at barbere al håret af på det angrebne sted, for at det kan få luft
og holdes tørt. Videre behandlig sker imorgen, når jeg kan komme i butikkerne,
for at købe zinksalve  ( anbefalet af min dyrlæge og virker fint ) + klorhexidin
Om det så er nok, eller jeg må omkring dyrlægen om nogle dage, vil tiden vise.

Stakkels hund og det tog 40 min. at klippe hårene af.
Buster var bestemt ikke med på den fine ide :)
Nogle hunde må under bedøvelse, for at blive behandlet.


Buster er sluppet let om ved det...foreløbig.

Prøv at se denne hund her.

Min dyrlæge fortalte også, at hun har en gang behandlet en hund, som besvimede
da hun ville behandle den, så ondt gjorde det.

Kig også forbi min lille ferie Give away.
Småt men godt denne gang og 5 vindere findes.

God aften derude. Nu smutter jeg ud i haven og fortsætter min lille ferie.


1 kommentar:

  1. Puha! Det ser også meget ømt ud. Kommer det op som blæner? Kan godt forstå det tog tid at fjerne pelsen - stakkels hund :(

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.