tirsdag den 13. november 2012

Grydelapper af bedstemorfirkanter

Keeping it simple......

Er lige hvad jeg gør for tiden og det er der kommet nogle grydelapper ud af.

Havde en del tykt bomuldsgarn tilovers ( 8/8 ) og har hæklet bedstemorfirkanter 
(på hæklenål 4 )
ud af det det overskydende garn jeg havde fra babysko fremstillingen.

2 og 2 er de samlet med nok en omgang uden nogen form for pyntekant,
da de er lavet til mine drenge. I samleomgangen har jeg hæklet 10 luftmasker i stedet for tre i det ene hjørne, for at lave en lille strop.

Vi er ikke på julegaver iår, men de skal nu alligevel have en lille adventskallender, har jeg besluttet
og her får de bla disse grydelapper, da jeg  ikke har set dem bruge nogen, 
men ty til viskestykker eller karklude.

Mangler blot at hæfte ender på sidste hold og hækle dem sammen :
De vejer ca 55 gr pr grydelap, så en del garn er der gået i dem.




Farverne er lidt mørkere end det syner på billederne.


Alle ønskes en god herlig morgen.
Liiiige om lidt, vil jeg ned og dyppe min badedragt for første gang i mange år.
Elskede at morgenbade og møde alle de friske morgenmennesker.
Det vil jeg have fat på igen...Hvis og så fremt altså.........






6 kommentarer:

  1. Kjempefine grytekluter! Disse blir nok gode å bruke.

    Ønsker deg en fin dag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Ingunn. Ja, jeg er sikker på de grydelapper er gode i brug, da de er blvet godt tykke.
      Godmorgen hilsen fra Tove

      Slet
  2. Sikke nogen flotte grydelapper, dem er jeg sikker på at der er nogen som bliver glade for. Syntes det er så hyggeligt at hækle bedstemor firkanter. Man bliver ligesom grebet lidt af det.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Lina.
      Ja, det er så hyggeligt at hækle bedstemorfirkanter og skøn måde at få brugt restegarnet på.
      Knus fra Tove

      Slet
  3. Jeg er sikker på at de vil glæde - flotte og en rigtig dejlig måde at få brugt rester på :)
    Da jeg først læste det med at morgenbade tænkte jeg at du skulle i havet ;)

    Tak for hyggelig samtale i dag Tove - det var så dejligt!

    Håber at det er gået godt i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er mig der takker. Så hyggeligt
      Ja tak, det gik fint idag og uhhhh nej, tror ikke jeg bliver vinterbader.
      Brrrrrrr.... for pivet til at gøre den slags mod mig selv.
      Kærlig hilsen Tove

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.