mandag den 25. juni 2012

Baby vest

Har fået strikket et par små baby veste.
Den grå, som jeg viste lille del af for nogle dage siden, nåede jeg ikke at tage billede af.
Den ligger fint hos søn og svigerdatter.

Den brune her er lige gjort færdig og stadig total våd efter vask. :)

Størrelse 3-6 mdr. strikket i Mayflowers Baby Alpakka ( samme som sponsor give away  )
OG vinder af den, kan virkelig glæde sig. Garnet er...synes jeg... så lækkert at arbejde med.

Opskrift der er brugt som udgangspunkt er denne.
Har dog lavet små ændringer, ved at strikke ret i begge sider og lave smal ribkant forneden,
men stadig med samme maskeantal i følge opskriften.
Knapper er perlemor.
Garnforbrug blev en nøgle + en smule ( ca 60 gr. )

Næste gang jeg strikker sådan en vest, vil jeg nok vælge at hækle en halskant,
istedet for at strikke den.

Iøvrigt synes jeg det er ret sjovt, at jeg nu sidder og strikker denne model,
som ligner mega meget den jeg i tidernes morgen strikkede til mine børn.
De blev den gang strikket i ekstra fin lanolingarn og brugt som undertrøje i de kolde mdr.

Der er også gået total nostalgi i den hos Mosefundet her,
som jo ikke længere har den opskrift, men den er på vej. Kan købes hos Askeladen
og det er netop hvad jeg nu får hjælp til.

Hav en smuk dag derude.

Hav en smuk dag


5 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin og hyggelig, den bliver barnebarnet helt sikkert rigtig glad for, det er altid dejligt med noget der kan holde en varm - og sådanne små pus skal i hvert fald ikke fryse.
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Heidi. Netop min svigerdatters ord, da hun så en lign. til salg i en butik. Den kostede spidsen af en jetjager, så (snart) Bedste måtte jo lige prøve, om jeg stadig kunne.

      Slet
  2. Velkommen som følger på bloggen min! Jeg har lagt meg til hos deg også. Nydelig liten vest du har strikket. Perfekt for de små i den kalde årstid.

    God sommer!

    SvarSlet
  3. Velkommen til Ingunn og glæden er helt på min side.
    Er vildt imponeret over din blog og er så glad for, at jeg stødte på den.

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt at kunne give disse smukke gaver videre og endnu mere dejligt at de bliver taget så godt imod. Hjemmegjort er nu engang det bedste <3

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.