lørdag den 16. februar 2013

På spolen + min nye tur-kop


Tager mig en lille pause fra det islandske uld, for igen at prøve kræfter med
nogle fibre, som fulgte med mit køb af rokken. 


Jeg ved desværre ikke hvad det er, men for pokker hvor er det blødt.
(Nogen bud på, hvad det evt kan være ?)

Det giver mig nye udfordringer ved rokken og her må jeg virkelig holde tungen lige i munden,
for ellers løber det fra mig eller den spundne tråd knækker, da fibrene er af en helt anden karakter,
end det jeg tidligere har prøvet kræfter med.


I posen er der også nogle silkefibre.
Havde regnet med, at jeg kunne spinde de to dele sammen i en tråd,
men her måtte jeg give op. Min lille bitte erfaring rakte ikke,
så nu håber jeg på, at jeg kan spinde en tråd af hver del, for senere at tvinde dem sammen.


Der er ca 50 gr af hver. Lidt spændende at se, hvor mange meter jeg får ud af det
og om det lykkes, for silken er godt nok en bette vild og  meget levende ting.

Kryds fingre for mig C', )

Når jeg har leget med dette, er det vist på tide at tage en spinde pause,
for jeg har ikke lært at slappe af med det endnu, hvilket nu kan mærkes meget tydeligt,
men svært bliver det med pause, for jeg synes det er vildt spændende og jeg har stadig 
mange erfaringer, som skal høstes.

Igår havde jeg besøg af min gode bekendt Arne, som er så dygtig til at lave ting i træ.

Af ham fik jeg mig en ny kop ( kan ikke huske den rette betegnelse for sådan en ), 
som helt klart skal med på tur i det blå.
Lige til at binde fast på rygsækken.


Er den ikke bare fin ?
Håndskåret ud af et stykke kirsebærtræ.



Rigtig god weekend til jer, som kigger forbi.

6 kommentarer:

  1. Hej Tove koppen kaldes "Kuksa" det er det finske navn der bruges om den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Natteravn. Tak for hjælpen. Det kunne jeg bare ikke huske.
      Jeg er bare så glad for den fine kop du har lavet

      Slet
  2. Hvor er den flot.
    Glæder mig til i morgen, så jeg kan høre hvornår vi skal på tur i de blå.
    Og sikke en dag det bliver i morgen! Det bliver en rigtig fantastisk hyggedag!!!
    Knus Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Pia.
      Jeps...og den er min *SS*
      Nu er det morgen og inden længe, skal vi igen have vores tøsekomsammen.
      Godt vi fik den aftale om, at fastsætte en ny dato, før vi skilles hver gang.

      Giver noget at se frem til.

      Vi ses
      Knus Tove

      Slet
  3. Denne koppen må bli med på tur. Riktig fin er den! Lykke til med spinnepausen, hvis det blir noen!? Synes du har vært flink.

    Ønsker deg ny, fin uke!

    Klem fra Norge

    SvarSlet
  4. Ihh.. man har virkelig lyst til at putte sig i de silkefibre, de ser så bløde ud :)
    Jeg har tit læst i opskrifter og på garn om vægt og længde men egentlig aldrig forstået det helt - jeg er sikker på at det sikkert er vigtigt når man strikker meget.. måler du det så ud i længde også?

    Hvor er han dygtig og hvor er du heldig at få så smukke, hjemmelavede ting :)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.